Algemene voorwaarden


 

Bestellen & Levering

 

Bestelling plaatsen

Om een bestelling te plaatsen heeft u een account nodig. U kunt ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volg dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken.

U kunt er ook voor kiezen om eerst een account aan te maken. Om een account aan te maken klikt u rechtsboven op de homepagina op Nieuw account. Vervolgens selecteert u welk type klant u bent en kunt u uw gegevens invullen. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u uw bestelling plaatsen.

 

Bezorgen

Hoe wordt een bestelling bezorgd?
In Nederland en België versturen wij alle bestellingen als pakketpost met GLS.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en België?
De verzendkosten voor afleveradressen in Nederland en België bedragen € 6,95 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen, het gewicht, het formaat of het aantal zendingen per bestelling. 

Wij verzenden onze bestellingen standaard met GLS. GLS biedt het pakket bij het door u opgegeven adres aan. Er moet getekend worden voor de ontvangst van het pakket. Indien u niet thuis bent, laat de chauffeur een Niet Thuis Bericht bij u achter. U kunt vervolgens binnen 1 week aangeven wat u wilt dat met het pakket gebeurd. Indien u niets laat horen, wordt het pakket teruggestuurd aan Creativ Company. Wilt u het pakket vervolgens opnieuw ontvangen, zal Creativ Company de kosten hiervoor aan u doorberekenen.

 

Leveringstermijn

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Over het algemeen leveren we binnen 5 werkdagen na de betaling bij het door u opgegeven afleveradres. Wij kunnen helaas geen exacte datum of tijdstip garanderen waarop een pakket wordt afgeleverd.

Ander adres afleveren
Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren?
Ja, dat kan. Bij uw bestelling kunt u aangeven dat u deze op een ander adres wilt laten bezorgen. Dat kan bijvoorbeeld ook uw werkadres zijn, als dat voor u beter uit komt.

Wat gebeurt er als ik tijdens de levering niet thuis ben?
Mocht GLS er niet in slagen het pakket bij u thuis af te leveren, wordt het niet bij een van uw buren overhandigd. Het pakket wordt dan automatisch een week voor u op het dichtstbijzijnde GLS depot bewaard. Uiteraard ontvangt u hiervan een melding van GLS, het GLS-niet-thuis bericht, zodat u uw pakket kunt afhalen op het moment dat dit u schikt. 

Afhalen
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Nee, we hebben wel een showroom maar geen afhaallocatie in Nederland. Ons centrale magazijn bevindt zich in Holstebro, Denemarken. Uw pakket kan alleen op het door u aangegeven adres afgeleverd worden.

Buitenland
Kan ik ook bestellen als ik buiten Nederland woon?
Ja, dat kan. Onze webshop berekent automatisch de bezorgkosten voor Nederland en België. Voor andere landen verzoeken we u contact met ons op te nemen, dan proberen wij u verder te helpen. Dat kan via +31(0)180-393 545 of via klantenservice@cchobby.nl.


Betaling

Particulieren:

Bestellingen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd. U kunt bij Creativ Company op één van de volgende manieren betalen:
- via vooruitbetaling; in dit geval gaan wij over tot verwerking van uw bestelling als de betaling bij ons ontvangen is
- via creditcard
- via iDeal

Detailhandel:

Betaling van de eerste order dient bij vooruitbetaling te geschieden. Vervolgens dient betaling te geschieden netto contant binnen 30 dagen na factuurdatum. Alle geleverde goederen blijven het uitsluitend eigendom van Creativ Company tot het moment van volledige betaling.

Scholen en instituten:

De factuur wordt verzonden met de bestelde artikelen. Betaling dient te geschieden netto contant binnen 30 dagen na factuurdatum. Alle geleverde goederen blijven het uitsluitend eigendom van Creativ Company tot het moment van volledige betaling.

Opmerking: bij ons geen minimumorder of administratiekosten.

 

Retourneren van goederen

Retouren of koop ongedaan maken.
Spijt van uw aankoop? Retourneren kan binnen 14 dagen onder de volgende voorwaarden:
1.Het product mag niet zijn gebruikt of beschadigd zijn; en geen gebruikssporen vertonen.
2.De verpakking en toebehoren moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) in nieuwe staat zijn zodat wij het weer direct kunnen verkopen.
3.U stuurt het artikel op eigen kosten terug. 
4.Het retourbedrag wordt z.s.m. maar uiterlijk binnen 15 werkdagen teruggestort op de door u aangegeven bankrekening.

Voorkomen is beter dan genezen. Neem even contact met ons op als u vooraf al twijfels hebt. Wij helpen u graag om u het juiste product te helpen vinden. Dat voorkomt teleurstellingen en heen- en weer sturen.
Hoe kan ik een product terugsturen? 
Wanneer u een artikel wilt retourneren, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst mailcontact op met de Klantenservice van Creativ Company (klantenservice@cchobby.nl

De kosten van het retour zenden zijn voor eigen rekening. Alleen indien een product buiten uw schuld om defect of beschadigd is kan Creativ Company besluiten de door u gemaakte kosten voor retourzending te vergoeden.

Creativ Company is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van verzendingen of schade tijdens transport. Zorg daarom ook altijd voor een goede, neutrale verpakking. Wanneer na contact met onze Klantenservice blijkt dat u het pakketje retour kunt sturen, frankeer het dan voldoende. Creativ Company kan helaas geen zendingen onder rembours aannemen en deze zendingen worden dan ook automatisch geweigerd.

Het retouradres is:
Creativ Company 
Raadhuisplein 28
NL- 2914 KM Nieuwerkerk a/d IJssel

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Na aanmelding van de retourzending kunt u de zending (ook na 14 dagen) naar ons terugsturen. Op het moment dat wij uw retourzending hebben ontvangen (liefst met kopie van de factuur en de reden van retour) zullen wij binnen 15 werkdagen het verschuldigde bedrag naar het door u opgegeven rekeningnummer overmaken.

Retourneren wegens defect
Wanneer besloten is dat uw aankoop wegens een defect naar ons terug moet worden gestuurd, dan kunt u het volgende doen:
1.Na overleg sturen wij u een ander exemplaar 
2.U  kunt het defecte product retourneren naar ons adres 
3.Retourneer liever niet uw artikelen zonder dat dit met ons is besproken! 

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat moet ik nu doen? 
Wanneer u aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, neem het product dan niet aan en vraag dan aan de bezorger om hier meteen melding van te maken.
Wanneer u het product al hebt aangenomen en er later achter komt dat de verpakking beschadigd is, controleer dan of er een defect aan het product is. Als dat het geval is, neem dan zo snel mogelijk na constatering contact op met onze Klantenservice (klantenservice@cchobby.nl). We laten u dan zo snel mogelijk weten of we het product kunnen vervangen of het op een andere manier kan worden opgelost.


Nieuwsbrief

Als klant van Creativ Company ontvangt u ook onze nieuwsbrieven. Indien u geen prijs stelt op deze informatievoorziening, kunt u zich uiteraard te allen tijde hiervoor afmelden.