Lesgeven door creativiteit

Lesgeven door creativiteit

Het werken met creatieve materialen vormt een grote motivatie voor veel kinderen. Onderzoek heeft bovendien uitgewezen dat de intelligentie van kinderen bevorderd kan worden door specifieke, creatieve activiteiten

Lesgeven door creativiteit

Creativiteit als extra instrument in de lessen

 

Het werken met creatieve materialen vormt een grote motivatie voor veel kinderen. Onderzoek heeft bovendien uitgewezen dat de intelligentie van kinderen bevorderd kan worden door specifieke, creatieve activiteiten. We vonden het derhalve vanzelfsprekend om ideeën te ontwikkelen voor het bevorderen van intelligentie gebaseerd op ons assortiment.

We noemen deze ideeën Creatief Leren. Ze worden gepresenteerd met step-by-step instructies en zijn gericht op kinderen tussen 3-11 jaar oud overeenkomstig de theorie dat een opgeleid persoon bestaat uit intelligentie op verschillende gebieden. Er zijn er in feite tien volgens onze bron, Jørn Martin Steenhold, futurist met een graad in onderwijs.

Het is het werkelijke proces die de bron van de stimulatie vormt. De ideeën kunnen vrijelijk worden aangepast aan uw eigen onderwijsthema's. Let op het nummer vermeld op elk idee. Het geeft de leeftijd aan waarop we denken dat kinderen de motoriek en het mentale vermogen hebben om het idee te kunnen uitvoeren.

U vindt 'Creatief Leren' terug in een eigen gedeelte op onze website. Er is gratis toegang tot al deze speciaal voorbereide ideeën. U kunt hier ook de ervaringen van andere scholen lezen en de positieve ervaringen van leraren als ze creativiteit gebruiken in de lessen.

Tien vormen van intelligentie kunnen worden ontwikkeld en bevorderd

Theoretisch wordt intelligentie niet alleen gemeten op intellectueel begrip. Intelligentie is een veel breder concept dat onderwijs, zelfbeeld, sociale vaardigheden, het vermogen om waar te nemen, te herinneren, aan te passen, resoneren, classificeren, filosoferen, etc. Met dit in het achterhoofd, kunnen tien vormen van intelligentie worden gestimuleerd door middel van creativiteit:

- Beelden-wijs
- Levens-wijs
- Intuïtief-wijs
- Zelf-wijs
- Fysiek-wijs
- Muziek-wijs
- Natuur-wijs
- Woord-wijs
- Groep-wijs
- Getal-wijs

De bron van Creativ Leren

Theoretisch wordt intelligentie niet alleen gemeten aan de capaciteit van intellectueel begrijpen. Intelligentie is een veel breder begrip, dat onderwijs, zelfbeeld, sociale vaardigheden, het vermogen om waar te nemen, te onthouden, aan te passen, resoneren, classificeren, filosoferen, enz. omvat. Met dit in het achterhoofd, wijst onze bron voor Creativ Leren, Jørn Martin Steenhold, erop dat de tien vormen van intelligenties daadwerkelijk kunnen worden gestimuleerd bij 3 tot 11-jarige kinderen door middel van creatieve projecten.

Creative Leren Symboolverklaring

De cijfers geven een indicatie van de leeftijd waarop kinderen de mentale en motorieke vaardigheden hebben om het beschreven idee of proces onder de knie te kunnen krijgen.

Creativ Leren is een gratis educatief gereedschap voor opvoeders en leraren. Download en print tot wel 100 instructies in deze categorie van onze website en lees meer over hoe de bevordering van elke intelligentie is gedefinieerd. Veel projecten stimuleren meer dan één vorm van intelligentie.